Публікації

«Протидія булінгу в закладі освіти: системний підхід»

  На жаль, у наш час проблема булінгу доволі розповсюджена. Найчастіше діти піддаються цькуванню з боку однолітків за свій вигляд, переконання, поведінку чи життєві обставини. Тому кожен вчитель має знати, як діагностувати наявність булінгу та як діяти у разі його виявлення. В посібнику «Протидія булінгу в закладі освіти: системний підхід» є відповіді на такі питання: 🔸 Як організувати системну роботу з протидії насильства та булінгу в закладі освіти? 🔸 Як діагностувати наявність булінгу в освітньому середовищі? 🔸 Який алгоритм дій у разі його виявлення? 🔸 До кого звертатися по допомогу?  Завантажуйте посібник за посиланням:  https://spilnoteka.org/protydiya-bulingu-v-zakladi-osvity-systemnyj-pidhid/   Також на Спільнотеці ви знайдете багато інших корисних порадників з теми протидії насильству та булінгу.

Пам’ятка керівника закладу дошкільної освіти щодо організації роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності

Перейти за посиланням  https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2023/05/pamyatka_kerivnyka_zakladu_doshkilnoi_osvity_shhodo_organizaczii.pdf  

Парціальна програма «Комп’ютерна грамота для малят»

Парціальна програма «Комп’ютерна грамота для малят»  (автори Романюк О.В., Вайнер О.В., Болотова О.М.) повторно надано гриф «Схвалено для використання в освітньому процесі», який згідно з рішенням експертної комісії (протокол №3 від 10.05.2022) зареєстровано у Каталозі надання грифів навчальній літературі та навчальним програмам за №1.0014-2023. Мабуть, більшість дорослих знайомі з проблемою «зависання в комп’ютері», коли дитина впродовж декількох годин не може відірватися від екрану. І нас, дорослих, це не може не бентежити. Як навчити дітей взаємодіяти з комп’ютером, щоб відкривати для себе його невичерпні можливості? Як допомогти дошкільникам опановувати нові форми спілкування, розширювати кругозір, бути уважними й зосередженими в будь-якій роботі? Розвивати комп’ютерну грамотність старших дошкільників та вміти використовувати його як засіб діяльності, допоможе грифована парціальна програма. «Комп’ютерна грамота для малят»  є хорошим стартом для ознайомлення дітей старшого дошкільно

Типова програма підвищення кваліфікації педагогічних працівників щодо організації безпечного освітнього простору в закладі дошкільної освіти

Зображення
  Фахівцями Українського інституту розвитку освіти Косенчук О.Г., кандидатом педагогічних наук, доцентом, начальником відділу дошкільної освіти УІРО, та Стягуновою О.О., кандидатом педагогічних наук, методистом відділу дошкільної освіти, розроблена Типова програма підвищення кваліфікації педагогічних працівників щодо організації безпечного освітнього простору в закладі дошкільної освіти (затверджена  наказом МОН від 22.05.2023 № 619 ). Переглянути наказ Актуальність Програми полягає в необхідності напрацювання єдиних підходів щодо організації безпечного освітнього простору в закладі дошкільної освіти України. Одним із першочергових завдань для педагогів ЗДО в умовах воєнного стану в Україні є організація безпечного освітнього простору закладу, в якому комфортно почуватимуться всі учасники освітнього процесу. Адже сучасний освітній простір закладу не є ізольованим від впливу факторів, які можуть приносити як позитивний результат, так і породжувати загрози, небезпеки та ризики життю і зд

Дайджест проєкту «Забезпечення безперервності навчання та розвитку дітей дошкільного віку в умовах кризи в Україні»

Зображення
  Пропонуємо ознайомитись з першим випуском Дайджесту проєкту «Забезпечення безперервності навчання та розвитку дітей дошкільного віку в умовах кризи в Україні». У першому випуску дайджесту розміщено: інтерв’ю з Nina Omelyanenko  Nina Omelyanenko інформацію про команду проєкту опис ініціативи ВзаємоДІЯ та ДоШкіллЯ методичні матеріали для забезпечення безперервності навчання та розвитку дітей дошкільного віку в умовах війни в Україні педагогічні ідеї з організації освітніх зустрічей для педагогів та батьків. Дайджест за посиланням  https://www.flipsnack.com/AE8BCD88B7A/1.html Кажемо: “Не новини, а життя проєкту”! Нагадаємо, проєкт «Забезпечення безперервності навчання та розвитку дітей дошкільного віку в умовах кризи в Україні» реалізується Всеукраїнською громадською організацією «Асоціація працівників дошкільної освіти» у рамках СПІЛЬНО — програми Дитячого фонду ООН ( UNICEF Ukraine ) для підтримки сімей з дітьми, які постраждали від війни, за інформаційної підтримки  Міністерство осві

Все про мінну безпеку.

  На сайті https://bezpeka.info/ зібрали важливу інформацію з мінної просвіти для батьків, вчителів та дітей різних вікових груп. ✔️ Батькам — корисні поради: як розмовляти з дітьми про міни та інші вибухонебезпечні предмети. Додали пізнавальні та цікаві мультики, відео, ігри та завдання, які варто показати малечі.  ✔️ Вчителям — план-конспект уроку з мінної безпеки з усіма навчальними та практичними матеріалами, з якими зручно проводити урок як онлайн, так і в офлайн. ✔️ Дітям різного віку — комікси, мультики, брошури із завданнями, онлайн-гру, загадки та багато іншого, щоб вони легко запам’ятовували правила. Безпека дітей — пріоритет!  UNICEF Ukraine

STREAM–освіта для дошкільнят

  STREAM = Science, Technology, Reading + Writing, Engineering, Arts and Mathematics − акронім слів − природничі науки, технологія, читання + письмо, інжиніринг, мистецтво, математика.       STREAM-освіта – новий інтеграційний підхід до розвитку, виховання і навчання дітей. Цей напрямок освіти інтегрує в собі завдання з формування в дитини загальних, наукових уявлень про світ; ознайомлення їх з інформаційно-комунікаційними технологіями; розвиток уміння експериментувати, конструювати; навчати дітей основ опрацювання змісту тексту, грамоти, математики, а також різних видів мистецтва. Тож маємо в тісному взаємозв’язку розвивати здібності дошкільників до точних та гуманітарних наук.     Переваги STREAM-освіти: •        навчання за темами, а не за предметами: дитина бачить зв’язок між науками, навчання стає насправді системним; •        використання знань у повсякденному житті; •        розвиток критичного мислення та вміння вирішувати проблеми; •        надання впевненості