STREAM–освіта для дошкільнят

 

STREAM = Science, Technology, Reading + Writing, Engineering, Arts and Mathematics − акронім слів − природничі науки, технологія, читання + письмо, інжиніринг, мистецтво, математика.

 

    STREAM-освіта – новий інтеграційний підхід до розвитку, виховання і навчання дітей. Цей напрямок освіти інтегрує в собі завдання з формування в дитини загальних, наукових уявлень про світ; ознайомлення їх з інформаційно-комунікаційними технологіями; розвиток уміння експериментувати, конструювати; навчати дітей основ опрацювання змісту тексту, грамоти, математики, а також різних видів мистецтва. Тож маємо в тісному взаємозв’язку розвивати здібності дошкільників до точних та гуманітарних наук.

   

Переваги STREAM-освіти:

•        навчання за темами, а не за предметами: дитина бачить зв’язок між науками, навчання стає насправді системним;

•        використання знань у повсякденному житті;

•        розвиток критичного мислення та вміння вирішувати проблеми;

•        надання впевненості у власних силах;

•        розвиток інтересу до технічних дисциплін;

•        креативні та інноваційні підходи до проектної та дизайн-діяльності;

•        підготовка дитини до технологічних інновацій у житті.

 

Умови для реалізації STRЕАМ-освіти в ЗДО

· Змінити концепцію побудови заняття;

· Відмовитися від навчальної моделі як єдиної, крім занять організовувати також освітні ситуації, освітні подорожі, едьютейнмент, сторітеллінг, досліди - дослідження, створення колекцій, моделювання явищ та процесів, віртуальні та реальні екскурсії, заняття-милування природою, інтерактивні пізнавальні казки та історії, спостереження за дітьми тощо;

· Змінити роль вихователя-авторитета на роль партнера, співучасника, співвідкривача;

· Дати більше свободи дітям, їх дослідженням, спостереженням, обговоренням;

· Навчати дітей знаходити в знайомих речах незнайомі властивості, а в невідомому відкрити те, що дитині зрозуміло;

· Озброїтись терпінням і навчитись відповідати на чисельні запитання: Чому? Для чого? Як? Підтримувати допитливість і навчитись керувати дитячими питаннями так, щоб інформація здобулася ними самими. Це дуже складна технологія і потрібно вчитись особливому підходу до дітей і організації освітньої діяльності.

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Добірка матеріалів "Безпечний освітній простір в ЗДО"

Рубрика «Сучасне дошкілля під крилами захисту»

Рекомендації щодо організації діяльності закладів дошкільної освіти в літній період в умовах воєнного стану