Публікації

Вебінар «Інноваційні напрями розвитку творчого потенціалу дітей дошкільного віку»

  Сьогодні виховання активної творчої особистості є одним із пріоритетних завдань системи освіти. Зважаючи на те, що сучасний світ потребує нестандартного мислення та оригінальних підходів до втілення креативних ідей, актуалізується проблема розвитку творчого потенціалу як одна з центральних у педагогіці. Розвиток творчого потенціалу дітей дошкільного віку є ефективним у разі врахування індивідуальних і вікових особливостей вихованців, залучення їх до творчих видів діяльності; організації розвивального освітнього середовища тощо. Важливим є те, що у період старшого дошкільного та молодшого шкільного віку активізується функція уяви, спочатку твірної (яка дає змогу в більш ранньому віці уявляти казкові образи), а потім і творчої (завдяки якій можна створювати принципово нові образи). Саме завдяки уяві в процесі навчання діти можуть усвідомити абстрактний матеріал за допомогою аналогій, тобто уява компенсує брак життєвого досвіду. Тож, розвиток творчого потенціалу дитини формує підґрунтя

Вебінар «Інклюзія у співпраці – права та обов’язки батьків та їх дітей з ООП»

  Загальновідомо, що сім’я – це один із важливих стабілізуючих чинників у процесі адаптації дитини з особливими освітніми потребами. Проте батьків може очікувати ряд перешкод, наприклад, труднощі із прийняттям ситуації, брак належної та доступної інфраструктури, низький рівень толерантності суспільства, недостатня поінформованість про надання освітніх послуг дітям з ООП. Сьогодення диктує нові правила. До цих правил підлаштовуватись мають не тільки батьки та діти, а й школи та педагоги. Сьогодні поговоримо про права батьків та їх дітей з особливими освітніми потребами та як ці права не порушити та забезпечити. 20.03.2023 року о 18.00 відбудеться вебінар.  Реєстрація на вебінар    https://vseosvita.ua/webinar/inkliuziia-u-spivpratsi-prava-ta-oboviazky-batkiv-ta-ikh-ditei-z-oop-884.html Джерело сайту "Всеосвіта"

Вебінар «Інтерактивні вправи для розвитку логічного мислення у дітей дошкільного віку»

  Розвиток логічного мислення у дітей дошкільного віку є одним із важливих чинників, що зумовлюють успішність подальшого навчання, зокрема засвоєння нових знань, умінь та навичок,  сприяють культурному й інтелектуальному розвитку особистості. Логічні прийоми – порівняння, синтез, аналіз, класифікація, доказ й інші – застосовуються у всіх видах діяльності.   Вирішального значення набуває формування у дітей дошкільного віку активного пізнавального ставлення до навколишньої дійсності, вміння орієнтуватись у розмаїтті предметів і явищ, здатності довільно регулювати власну пізнавальну діяльність. Це і є ті внутрішні передумови, які забезпечують продуктивність розумової діяльності дитини, визначають легкість і швидкість засвоєння нової інформації, здатність до її творчого використання у житті. Однак, постає актуальне питання підбору ефективних методів та прийомів,  які розвивають спостережливість, уяву, пам’ять, мислення, мовлення, сенсорні орієнтації дітей у формах, кольорах; максимально ак

Вебінар "Педагогіка партнерства: соціально-педагогічна підтримка дітей та батьків в умовах воєнного стану"

В період воєнного стану досить велика частина людей – дітей, підлітків та дорослих – мають тривожні розлади, психоемоційні порушення, наслідки переживання травматичних подій, складний процес соціальної адаптації до нових умов проживання і навчання та інше. Ми маємо бути готові до організації психологічної, соціально-педагогічної підтримки дітей, учнів та батьків. Одним з кращих інструментів, які пройшли апробацію з 2014 року, виявилася педагогіка партнерства. Вона передбачає об’єднання зусиль всієї спільноти: педагогів, психологів, батьків, громади, соціальних служб, органів самоуправління, представників міжнародних організацій. Важливо розуміти, що діти, підлітки та батьки можуть мати специфічні потреби. Ми маємо навчитися виявляти ці потреби, адже люди часто не розуміють, що потребують допомоги. Педагогам потрібно знати про сім’ї, які потребують соціально-педагогічної підтримки та вміти своєчасно і екологічно її надавати. А в разі необхідності знати, до яких спеціалістів, служб перен

Як працювати із геометричним комодом Монтессорі

Зображення
  Із якого віку варто ознайомлювати дітей із геометричними фігурами? З огляду на те, що ми живемо в оточенні геометричних форм, якомога раніше! Але діяти слід поступово. Допоможе в цьому геометричний комод. З’ясуємо, що це за «пристрій» такий, що зберігають у його шухлядах та які освітні завдання він дає змогу реалізувати. Раннє й дошкільне дитинство Марія Монтессорі правомірно вважала тим періодом життя, коли людина виховує свої відчуття. Вона стверджувала, що розвиток відчуттів, вдосконалення органів чуття дитини — це «фізіологічне виховання», яке є «основою психологічного виховання». Інакше кажучи, сенсорні процеси — відчуття, сприймання, уявлення — це чуттєва сходинка пізнання, що обумовлює розумовий розвиток людини. Сенсорне виховання забезпечує перехід від чуттєвого до раціонального пізнання, від сприйняття до мислення. Отже, що швидше та що ліпше навчиться дитина керувати своїми органами чуття, то швидше та повноцінніше відбуватиметься її розумовий розвиток. Під час роботи за ме

Як створити екологічне розвивальне середовище для гри та творчості у ЗДО

  У сі ми відповідальні за збереження навколишнього природного середовища. Відповідно ми можемо зробити свій неабиякий внесок у те, щоб виховати в дітях екосвідомість. Єдиний шлях до цього – виховання власним прикладом, власним свідомим способом життя та відношенням до довкілля.  І, звісно, для дітей найближчими і найцікавішими для взаємодії є  іграшки та матеріали  для творчості. Отже, поговоримо, якими вони  мають бути  –  екологічними та недорогими . Переглянути вебінар Джерело сайту "Всеосвіта"

Інноваційні технології: доцільність та практичне застосування у фізкультурно-оздоровчій діяльності ЗДО

  Тема впровадження сучасних, інноваційних технологій у фізичний розвиток та виховання дошкільників наразі дуже актуальна та необхідна. Адже із стрімким розвитком різних сфер життя і комп’ютерних технологій наразі постає питання як «відірвати»   дітей та молодь від гаджетів та залучити до фізичної активності. Звичайно, 80% звичок та моделей поведінки дитини прищеплюється у родині, але педагоги-дошкільники можуть посіяти плодюче зерно зацікавленості, знань, умінь та навичок для успішного фізичного розвитку дошкільника. Ми (працівники ЗДО) маємо достатньо простору та можливостей з реалізації творчого, ігрового, креативного, сучасного та інноваційного підходу для ефективного і результативного залучення дітей до корисних вправ та рухливої активності. Переглянути вебінар Джерело сайту "Всеосвіта"