Чому важлива педагогіка партнерства у системах взаємовідносин «педагоги ─ батьки ─ діти»

 Педагогіка партнерства — поняття містке та глибоке. Це не просто певні методи, прийоми, форми роботи. Це насамперед внутрішня позиція педагога — що він транслює дітям кожної хвилини їхньої спільної праці, як спілкується, ставиться до дітей, оцінює їхні зусилля й досягнення, підтримує та приймає кожного. Йдеться і про те, як організувати діяльність дітей, щоб створити ситуацію взаємодії та групової навчально-пізнавальної діяльності. Педагогіка партнерства суголосна із засадами гуманної педагогіки та особистісно орієнтованим підходом у навчанні.

   Що таке педагогіка партнерства

Партнерство — це:

  • система взаємовідносин під час певної спільної діяльності;
  • спосіб взаємодії та взаємин, організованих на принципах рівності, добровільності, рівнозначущості та доповнюваності всіх учасників;
  • організаційна форма спільної діяльності, що передбачає об’єднання осіб на відповідних умовах розподілу праці та активної участі в її реалізації;
  • спосіб взаємин, за яких:

-          зберігаються права кожної зі сторін;

-          дії учасників чітко узгоджені та злагоджені, ґрунтуються на взаємовигоді та рівноправності.

Які системи взаємовідносин 

Учасники освітнього процесу взаємодіють в різних комунікативних системах: «батьки → діти», «педагог → діти», «педагог → батьки», «дитина → діти», «батьки → батьки», «педагог → педагоги». 

Перегляньте відео, щоб з’ясувати, як працює феномен партнерства на всіх рівнях освітньої діяльності: https://www.youtube.com/watch?v=H79zaaprVM0

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Добірка матеріалів "Безпечний освітній простір в ЗДО"

Рубрика «Сучасне дошкілля під крилами захисту»

Рекомендації щодо організації діяльності закладів дошкільної освіти в літній період в умовах воєнного стану