Публікації

Сучасний підхід до навчання дітей грамоти

Одним з важливих напрямів роботи вихователя ДНЗ є навчання дітей грамоти. Актуальність цієї роботи визначається введенням обов’язкової дошкільної освіти з п’яти років, вимогами наступності та перспективності в роботі двох ланок освіти – дошкільної та початкової  та сучасними вимогами до мовленнєвого розвитку дітей, оволодіння ними рідною мовою як засобом спілкування. Питання навчання дітей дошкільного віку грамоти залишається багато в чому дискусійним. Серед обговорюваних тем найчастіше є питання доцільності цілеспрямованого ознайомлення дитини з літерами, а також навчання її читати й писати. Нерідко погляди педагогів відносно цих питань є діаметрально протилежними: від цілковитого схвалення до повного заперечення. Науковці визнають надзвичайну складність процесу засвоєння грамоти, наявність у ньому кількох взаємопов’язаних етапів, більшість з яких припадає на початкову школу. Однак частину умінь, традиційно віднесених до навчання грамоти, необхідно розпочинати формувати в дітей ще на

Гра в житті дитини

Зображення
  Наголосимо, що завдання і зміст ігрової діяльності визначається Базовим компонентом дошкільної освіти в Україні, а також в чинних програмах розвитку навчання та виховання дітей дошкільного віку. Що таке гра ? У дитячі роки гра є основним видом діяльності людини. За її допомогою діти пізнають світ. Без гри дітям жити нудно, нецікаво. Буденність життя може викликати у них захворювання. В грі діти перевіряють свою силу і спритність, у них виникають бажання фантазувати, відкривати таємниці і прагнути чогось прекрасного. За вмілого відокремлення гра може стати не замінимим помічником педагога.     Гра дарує щохвилинну радість, задовольняє актуальні невідкладні потреби, а ще – спрямована в майбутнє, бо під час гри у дітей формуються чи закріплюються властивості, вміння, здібності, необхідні їм для виконання соціальних, професійних, творчих функцій у майбутньому. І скрізь, де є гра, панує здоров’я, радість дитячого життя.       У процесі гри в дітей виробляється звичка зосереджуват

Інноваційні технології для дітей раннього віку

Зображення
Період раннього дитинства - це особливий період. Це період швидкого сенсорного розвитку, формування особистості дитини. Для цього віку характернний швидкий темп фізичного психічного розвитку. Якщо в цей відповідальний період не створенні необхідні умови, то винекне затримка певних функцій, що негативно вплине на подальший розвиток дитини.     У цей період життя є визначальним періодом у процесі соціального становлення особистості. Сприятливі умови для соціального розвитку малюка виникають в ігровій діяльності. На третьому році малюки поступово набувають уміння гратися самостійно; проявляють фантазію; вміють здійснювати кілька послідовних ігрових дій, пов’язаних між собою одним простим сюжетом (починається «сюжетна гра»); вибирають для гри поруч з однолітками аналогічні іграшки («паралельна гра»). Малюкам третього року життя подобається здійснювати  дії, в результаті яких щось змінюється в довкіллі (вмикає-вимикає світло). Дитина наслідує однолітків у грі, бере участь у простих гру